10 CONSELLOS PSICOLÓXICOS PARA COIDARNOS NA EMERXENCIA SANITARIA POLO CORONAVIRUS

O Colexio Oficial de Farmacéuticos da Provincia da Coruña e o Colexio Oficial de Psicoloxía de Galicia achégannos estos 10 CONSELLOS PSICOLÓXICOS PARA COIDARNOS NA EMERXENCIA SANITARIA POLO CORONAVIRUS

  1. PREGÚNTATE que sabes realmente sobre o coronavirus. INFÓRMATE en fontes fiables como son o Ministerio de Sanidade, a Consellería de Sanidade, os profesionais sanitarios, nas webs coronavirus.sergas.gal, www.cofc.es ou en www.copgalicia.gal ou a través do portal da OMS sobre o coronavirus.

  2. SÉ SOLIDARIO/A: Permanecer na casa é unha forma de protexerte a ti e aos demais. Fala coas persoas que te rodean cunha actitude  positiva e responsable.

  3. OBSERVA como está o teu corpo. Escóitao e ante calquera signo de malestar como tose, febre ou dificultade para respirar chama ao 900 400 116 con tranquilidade. Evita acudir aos centros de saúde e urxencias médicas.

  4. ESTABLECE rutinas de coidado: lava as mans con frecuencia, usa panos de usar e tirar e mantén a distancia recomendada con outras persoas. Cumprir as indicacións fai que nos sintamos e esteamos máis seguros e seguras.

  5. DETÉN os malos pensamentos e substitúeos por outros máis positivos. Vive o día a día.

  6. SENTIR MEDO, PREOCUPACIÓN, ANSIEDADE, ESTRÉS… é normal ante unha situación tan excepcional. As emocións teñen un papel adaptativo e todas son necesarias. Se observas que as túas emocións son moi intensas, e non es capaz de xestionalas, pídenos axuda a todas e todos os profesionais sanitarios: farmacéuticos/as, psicólogos/as, médicos/as, enfermeiros/as e demais estamos para axudarche.

  7. Lembra as túas FORTALEZAS. Na túa historia de vida contas con experiencias previas nas que tiveches que superar a túa ansiedade e o teu medo. Dentro de ti posúes os recursos necesarios para facer fronte a situacións adversas. Ponte en marcha para afrontar dunha maneira saudable esta nova situación.

  8. ORGANÍZATE tanto na casa como no traballo. Na casa comparte as tarefas domésticas coas persoas coas que convives. No traballo explica a túa situación persoal e se tes que teletraballar, faino establecendo un espazo e un horario. As rutinas dan sensación de normalidade e de control.

  9. MANTENTE EN CONTACTO cos teus familiares e amizades. Aproveita a tecnoloxía para comunicarte, especialmente coas persoas que están illadas. Utiliza o humor para ter unha visión máis distendida da situación.

  10. OPORTUNIDADE en tempos de CRISE. Este tempo de recollemento pode ser moi enriquecedor e unha oportunidade para reflexionar, ler, darlle corda á nosa creatividade, xogar cos fillos e fillas e aproveitar para facer aquilo na túa casa que non puideches por falta de tempo. Tócanos vivir un momento excepcional e temporal do que todos e todas imos aprender.

Esta situación ten un comezo e un final; desta saímos xunt@s.

10 CONSELLOS PSICOLÓXICOS PARA COIDARNOS NA EMERXENCIA SANITARIA POLO CORONAVIRUS

10 Consellos Psicolóxicos para coidarnos na Emerxencia Sanitaria polo Coronavirus

Deixa un comentario